Sektor kreatywny twoją szansą na sukces!
Każdy numer składa się z trzech zasadniczych części, które w przystępny sposób łączą teoretyczną i praktyczną wiedzę związaną z przemysłami kreatywnymi. Dotychczas wydanych zostało już 7 numerów newslettera. Możecie w nich znaleźć artykuły i wywiady dotyczące m.in.: mało popularnych, niszowych zawodów, które w niedalekiej przyszłości staną się kluczowe w rozwoju sektora kreatywnego, aktywizacji seniorów w ramach przemysłów kreatywnych, oddolnych inicjatywach podejmowanych przez społeczeństwo, mających wpływ na zmianę dotychczasowej przestrzeni miejskiej, a także wywiady z przedstawicielami łódzkiego środowiska akademickiego na temat wkładu studentów w rozwój Łodzi Kreatywnej.
Jeśli zastanawialiście się kiedyś nad założeniem własnej firmy, zachęcamy Was do lektury działu Dobre Praktyki, gdzie rozmawiamy z łódzkimi przedsiębiorcami prowadzącymi firmy w sektorze kreatywnym. W ostatnich kilku numerach zaprezentowaliśmy wywiady m.in.: z projektantką mody Pauliną Połoz, właścicielką pracowni ceramiki Dominiką Karczewską, szefową rodzinnej sklepo-kawiarni Tubajka - Katarzyną Kapelą, założycielką internetowego sklepu z rękodziełem Sztukadlasztuki.pl - Magdaleną Stawianą, właścicielką klubokawiarni Różowe Okulary - Joanną Werner oraz założycielką księgarniokawiarni Mała Litera - Zuzanną Brzozowską. Wszystkie te przedsięwzięcia pokazują, jak dynamicznie rozwija się w Łodzi sektor kreatywny. Nasze rozmówczynie opowiedziały o początkach swojej działalności, o zaletach i trudnościach związanych z prowadzeniem firmy w sektorze kreatywnym, a także o swoich inspiracjach, marzeniach i planach na przyszłość.
W każdym z newsletterów znajdziecie także przykłady ciekawych inicjatyw kreatywnych z Europy i świata. Dotychczas nasi czytelnicy mogli przeczytać o m.in.: projekcie mobilnej galerii sztuki transportowanej ciężarówkami, placach zabaw z odzysku, mieście słońca zasilanego energią odnawialną i wiele innych. Mamy nadzieję, że pokazane przez nas przykłady staną się dla Was impulsem do podejmowania kreatywnych działań i poszukiwania nowych, zaskakujących rozwiązań, które ułatwią nasze życie i jednocześnie nie będą zagrażać środowisku.
Na koniec każdego numeru nie może oczywiście zabraknąć kreatywnego konkursu z nagrodami dla naszych wiernych czytelników. Wystarczy odpowiedzieć na trzy pytania dotyczące treści newslettera i przesłać odpowiedzi na nasz adres mailowy.
Zapraszamy do bezpłatnej prenumeraty newsletterów: