Środa, 20 września 2017 r.

Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Jesteś w: Start / Wiadomości / Projekty i konkursy / Start II etapu konkursu Global Management Challenge Poland 2011

Start II etapu konkursu Global Management Challenge Poland 2011

Dla 162 zespołów firmowych i studenckich początek nowego roku oznacza start rywalizacji w II etapie Global Management Challenge – największej na świecie symulacji biznesowej. Bieżąca, XII krajowa edycja konkursu GMC Poland gromadzi uczestników i obserwatorów z całego kraju. „Absolwentów” programu jest już w Polsce ponad 20 000, na świecie - pół miliona.

Wśród uczestników II etapu GMC Poland 2011 są pracownicy takich firm jak Bank Zachodni WBK, Carrefour Polska, PGNiG, Telekomunikacja Polska, Grupa PZU, PKN Orlen, BRE Bank, NETIA, Eurocash, SITA Polska, Bank BPH GE Capital Group, Credit Suisse, BP Polska, Bank Gospodarki Żywnościowej.
Obok profesjonalistów swoje umiejętności w konkursie prezentują wyselekcjonowani studenci. Wśród uczestników zakwalifikowanych do drugiego etapu są reprezentanci m. in. Akademii Górniczo – Hutniczej, Szkoły Głównej Handlowej, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Ich udział jest możliwy dzięki zaangażowaniu Sponsorów generalnych oraz Partnerów, m.in. TAP Portugal, Tryumf, Statoil Poland i Grupy MAZARS w Polsce.

Symulacja GMC to nie tylko innowacyjne szkolenie z zakresu zarządzania strategicznego. To projekt, który, jak każdy konkurs, wyzwala wyjątkową atmosferę rywalizacji. Startujące drużyny (3-5 osób) przyjmują role zarządów wirtualnych przedsiębiorstw. Ich zadaniem jest podejmowanie strategicznych decyzji dotyczących wszystkich obszarów działalności firmy (marketing, sprzedaż, produkcja, logistyka, zarządzanie personelem i in.). Drużyny występują w konkursie w podziale na grupy (zwykle po 6-8 zespołów), w obrębie których przebiega rywalizacja. Projekt prowadzony jest on-line. Głównym kryterium konkursu jest cena akcji osiągnięta na wirtualnej giełdzie.

Uczestnicy XII polskiej edycji GMC Poland zakwalifikowani do drugiego etapu, mogą uważać swój awans za ogromne osiągnięcie. W pierwszym etapie, w październiku 2011, wystartowała rekordowa liczba 648 zespołów, czyli blisko 3000 osób z całej Polski. W rozpoczętej drugiej rundzie, drużyn jest już tylko 162. Najlepszych uczestników czeka jeszcze rywalizacja w etapie półfinałowym (54 zespoły), a następnie w finale krajowym (8 zespołów), który odbędzie się 29 marca w Warszawie. Runda będzie miała postać jednodniowych rozgrywek w Muzeum Gazownictwa PGNiG – Sponsora generalnego GMC Poland 2011. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone tego samego dnia wieczorem podczas uroczystej Gali w Sali notowań Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Zwycięska drużyna wystartuje w finale międzynarodowym, który odbędzie się w kwietniu 2012 w Kijowie. Polska reprezentacja zmierzy się z najlepszymi zespołami reprezentującymi blisko 30 państw. Wśród nagród dla finalistów przewidziane są dodatkowo studia podyplomowe w Akademii Leona Koźmińskiego, bilety lotnicze TAP Portugal do Lizbony, zaproszenie do udziału w prestiżowym seminarium z cyklu „Autorytety”, zestawy książkowe.

Więcej informacji na temat projektu (w tym wyniki poszczególnych cykli decyzyjnych) można znaleźć na stronie gmcpoland.pl.

Global Management Challenge na świecie: www.worldgmc.com

Organizator w Polsce: BIGRAM Personnel Consulting

Patroni Honorowi: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Narodowy Bank Polski

Sponsorzy: Bank Zachodni WBK, Carrefour Polska, Grupa PZU, Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo, Telekomunikacja Polska

Patroni medialni: Rzeczpospolita, Brief, Gazeta Bankowa, MBA Manager, Personel i Zarządzanie

Patroni Internetowi: HRNews.pl, Money.pl, ObserwatorFinansowy.pl 

Współpraca: Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, TAP Portugal, StepStone.pl, Students.pl, Eurostudent