Rusza druga edycja Virgin Mobile Academy
Virgin Mobile Academy to program, który wesprze innowacyjne projekty biznesowe i rozwój polskiej przedsiębiorczości. Tematem przewodnim drugiej edycji są projekty związane z kulturą i sztuką. Nagrodą główną jest 100 000 zł na realizację swojego pomysłu.
Hasłem przewodnim tegorocznej edycji Virgin Mobile Academy jest „Richard’s Art of Business”. To bezpośrednie nawiązanie do twórcy globalnego koncernu Virgin, Sir Richarda Bransona, znanego ze wspierania start-upów na świecie.
– Pragniemy zmobilizować przedsiębiorców do wspierania przedsięwzięć kulturalnych. Poprzez projekt Virgin Mobile Academy, Virgin Mobile podkreśla uznanie zarówno dla postawy artystów, jak i wartości, które są źródłem inspiracji dla nich samych, a jednocześnie naszej marki: dynamizmu, przełamywania schematów myślenia i kreatywności. Jeśli czujesz się na siłach, żeby poprzez artystyczne przedsięwzięcie pozytywnie wpływać na rozwój polskiego społeczeństwa, czekamy na Ciebie! – powiedział Richard Branson w specjalnym nagraniu wyświetlonym podczas konferencji inaugurującej drugą edycję Virgin Mobile Academy w Polsce.
Przystąpienie do VMA jest całkowicie bezpłatne. Aby wziąć udział, wystarczy nagrać 15-30 sekundowy film prezentujący pomysł na biznes związany z kulturą/sztuką, uzupełnić formularz zgłoszeniowy i zaakceptować regulamin poprzez stronę internetową academy.virginmobile.pl
Zgłoszenia można przesyłać w trzech kategoriach:
ARTERIA - kategoria obejmująca projekty przestrzeni dla sztuki, klubokawiarni, galerii, miejsc, w których artyści mogą swobodnie promować swoje utwory, dzieła, a także projekty fundacji, organizacji i instytucji wspierających kulturę i sztukę.
WEBSKI - kategoria projektów internetowych i technologicznych, których twórcy mają pomysł, jak dzięki innowacyjnym rozwiązaniom online wspierać rynek współczesnej sztuki i kultury (portale, aplikacje, e-commerce, etc.).
WARTSZTAT - kategoria innowacyjnych projektów Think Tank, których twórcy mają pomysł na wspieranie i promocję kultury i sztuki poprzez wykorzystanie profesjonalnej wiedzy marketingowej, biznesowej i znajomość rynku sztuki (agencje promocji, warsztaty, kursy, poradnictwo, kreatywne butiki artystyczne itp.)
Wszystkie pomysły zgłoszone do Virgin Mobile Academy oceni jury, złożone z przedstawicieli świata biznesu, kultury i mediów. W jego składzie znaleźli się:
- Bogna Świątkowska - pomysłodawczyni, fundatorka i prezeska zarządu Fundacji Bęc Zmiana
- Andrzej Pągowski – wybitny artysta-grafik, mający na swoim koncie m.in. ponad 1000 plakatów zapowiadających różnego rodzaju inicjatywy artystyczne
- Mikołaj Komar – dziennikarz, fotograf, twórca i redaktor naczelny magazynu KMag
- Grzegorz Marczak - start-uper, autor jednego z najpopularniejszych w Polsce blogów o Internecie i nowych technologiach – Antyweb.pl.
Termin zgłoszeń do programu upływa 31 marca 2016. Jury zakwalifikuje do kolejnego etapu 150 uczestników, którzy zostaną zaproszeni do udziału w warsztatach rozwijających umiejętności biznesowe związane z kulturą. W maju 2016 Jury dokona selekcji 15 projektów
i zaprosi ich autorów do ścisłego finału. Zwycięzcę, który otrzyma 100 000 zł na rozwój swojego projektu, poznamy w czerwcu 2016.
- Młode, kreatywne i dobrze rokujące firmy od zawsze leżą w obrębie zainteresowań zarówno całej grupy Virgin, jak i Sir Richarda Bransona. Nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie stworzyli takiej inicjatywy jak Virgin Mobile Academy. Bardzo się cieszę, że możemy wspierać tych, którzy mają pomysł na lepsze jutro dla nas wszystkich – kultura i sztuka są spójne z działaniami Virgin Mobile Polska, ale też kształtują osobowości i otoczenie, w którym żyjemy. Właśnie takich projektów szukamy – komentuje członkini jury i Prezes Virgin Mobile Polska, Grażyna Piotrowska-Oliwa.
W pierwszej edycji Virgin Mobile Academy, zwyciężył nowatorski projekt Migam.pl, autorstwa Przemysława Kuśmierka i Sławomira Łuczywka, którzy otrzymali od Virgin Mobile Polska czek na rozwój biznesu.
Więcej informacji na virginmobile.pl