Nauki w symulacji ciąg dalszy

Tym razem z zalet nauki skutecznego zarządzania w wirtualnej rzeczywistości korzysta już tylko 150 wyselekcjonowanych zespołów. Rozpoczął się II etap konkursu GMC Poland 2010.

 

Global Management Challenge to największa na świecie symulacja biznesowa przeznaczona dla reprezentantów firm oraz studentów. Program w formie konkursu jest realizowany w 40 krajach. W Polsce trwa XI edycja. Uczestniczące zespoły (3-5 osób), pełnią obowiązki menedżerów zarządzających w międzynarodowych przedsiębiorstwach. Dzięki wnikliwej analizie scenariusza, a następnie wyników po kolejnych etapach, gracze uczą się w praktyce, jakie reakcje mogą wywoływać poszczególne decyzje biznesowe, zarówno na poziomie strategicznym, jak i operacyjnym.

Na początku XI polskiej edycji konkursu GMC, w listopadzie ub. r., do rywalizacji przystąpiło ponad 3000 osób w 600 zespołach. Wśród uczestników są analitycy, finansiści, marketingowcy, doświadczeni menedżerowie i mniej doświadczeni, ale za to wysoce zmotywowani i ambitni studenci. Zadaniem zespołów jest zarządzanie wirtualnym przedsiębiorstwem tak, aby wzrastające wartości i zyski pociągnęły za sobą wzrost cen akcji spółki na giełdzie. Drużyny, podejmując decyzje na kolejne kwartały, realizują strategie rozwoju poszukując skutecznej drogi do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej.

W rozgrywkach I etapu konkursu najlepsi okazali się reprezentanci m.in. następujących uczelni: Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Jagielloński, Uniwersytet Mikołaja Kopernikaw Toruniu, Szkoła Główna Handlowa. Udział studentów sponsoruje m. in. TAP Portugal, Wydawnictwo MT Biznes, NF.pl i Gazeta Bankowa. Wśród drużyn, które awansowały do kolejnej rundy są również zespoły firmowe reprezentujące m. in. następujące firmy Grupa TP, Bank Zachodni WBK, Intrum Justitia, Mondial Assistance, Jeronimo Martins Dystrybucja, PKN Orlen, Bombardier Transportation Polska, Imperial Tobacco Polska, Bank BPH, Makro Cash&Carry, Grupa ITI, Ernst & Young Audit.  

Drugi etap konkursu rozpoczął się 10 stycznia. Konkurs zakończy się finałem w marcu 2011. Na najlepszą drużynę czekają atrakcyjne nagrody, w tym udział w finale międzynarodowym w Makao, studia podyplomowe w Akademii Leona Koźmińskiego oraz bilety lotnicze TAP Portugal na Maderę.

Więcej informacji: www.gmcpoland.pl    

Organizator w Polsce: BIGRAM Personel Consulting

Patroni Honorowi: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Narodowy Bank Polski

Sponsorzy: Telekomunikacja Polska, Bank Zachodni WBK, Intrum Justitia

Patroni medialni: Rzeczpospolita, Parkiet, Brief, Gazeta Bankowa, Personel i Zarządzanie, TV Biznes

Patroni Internetowi: RP.PL, Bankier.pl, NBPortal.pl

Współpraca: Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, StepStone.pl