Kolejna edycja międzynarodowego konkursu dla studentów firmy Henkel

Wraz z rozpoczęciem nowego roku akademickiego ponownie rusza organizowany przez firmę Henkel międzynarodowy konkurs dla studentów „Henkel Innovation Challenge”. Już po raz siódmy firma zachęca studentów do uruchomienia pełni kreatywności i nadsyłania pomysłów na nowy, wizjonerski produkt lub technologie. Podobnie jak w ubiegłym roku do wygrania są bilety na podróż dookoła świata.

Poszukiwani: Studenci z entuzjazmem, pomysły z wizją i koncepcje z potencjałem

W ramach konkursu, przebiegającego pod hasłem „Create. Learn. Grow.”, zespoły studentów z 30 krajów uczestniczących w projekcie, mogą do 11 grudnia 2013 zarejestrować się na stronie www.henkelchallenge.com, a następnie przedstawić wizję swojego innowacyjnego pomysłu. W konkursie mogą wziąć udział osoby z dowolnych uczelni i kierunków, w tym ekonomicznych, technicznych i przyrodniczych.

Głównym zadaniem konkursowym „Henkel Innovation Challenge” jest opracowanie wizjonerskiego produktu lub nowej technologii dla jednego z trzech sektorów działalności biznesowej firmy - kosmetyków, środków piorących i czystości oraz klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych. Studenci, rejestrujący się w dwuosobowych zespołach, powinni wcielić się w role kreatywnych, ale też dbających o środowisko menadżerów Henkla, i z tej perspektywy proponować nowy kierunek rozwoju firmy i poszerzenia jej oferty.

Firma Henkel będzie udzielać uczestnikom konkursu dużego wsparcia w trakcie jego przebiegu. Nowym elementem w konkursie będzie możliwość skorzystania z licznych form e-learningu oraz udział w seminariach internetowych. Studenci będą mogli na przykład wziąć udział w kursach dedykowanych strategiom marketingowym czy technikom prezentacji, które pomogą im od początku pracy nad ich pomysłami konkursowymi. Wszystkim drużynom zakwalifikowanym do półfinału zostanie tradycyjnie przydzielony doświadczony menedżer z firmy Henkel, który będzie pełnił funkcję ich mentora oraz pomoże rozwinąć i dopracować ich nowatorskie pomysły dla potrzeb półfinałowej prezentacji lub ewentualnie międzynarodowego finału. Wszystkie te działania wspierające uczestników w procesie rywalizacji wpisują się w tegoroczne motto konkursu Create. Learn. Grow. - wykreuj nowatorski pomysł, ucz się od swojego mentora i rozwijaj w ten sposób swoje kompetencje i umiejętności.

- Konkurs »Henkel Innovation Challenge« pozwala nam dotrzeć do utalentowanych młodych ludzi z Polski i zachęcić ich do poznania naszej firmy – mówi Agnieszka Bielawska, dyrektor HR Henkel Polska. – Studenci, którzy decydują się wziąć udział w naszym projekcie, nie tylko otrzymują wyjątkową szansę na przeżycie pierwszej biznesowej przygody, ale także na nawiązanie wartościowych kontaktów zawodowych.  Niektóre osoby, które uczestniczyły w poprzednich edycjach konkursu, miały możliwość odbycia stażu w naszej firmie, a wybrani stażyści z sukcesem kontynuuje karierę zawodową w Henkel Polska.

Droga do finału

Po upłynięciu terminu nadsyłania internetowych zgłoszeń odbędzie się wstępna selekcja drużyn na poziomie lokalnym. Zadaniem zakwalifikowanych drużyn będzie rozwinięcie wstępnych pomysłów – pod czujnym okiem mentorów - i zaprezentowanie ich w formie biznesowej prezentacji podczas krajowych lub regionalnych półfinałów w marcu 2014 r. Polski półfinał odbędzie się w Warszawie.

Zwycięskie zespoły z całego świata spotkają się następnie w centrali firmy Henkel w Düsseldorfie, gdzie w dniach od 31 marca do 3 kwietnia 2014 r. będą mogły zaprezentować swoje nowatorskie i odpowiedzialne środowiskowo idee. Podczas prezentowania swoich koncepcji uczestnicy również będą mogli liczyć na wsparcie merytoryczne ze strony kierownictwa wyższego szczebla firmy.

Trzy najlepsze zespoły wyłonione w ramach siódmej edycji konkursu „Henkel Innovation Challenge” otrzymają kolejno: za pierwsze miejsce - bilet na podróż dookoła świata o wartości 10 tys. EUR, za drugie miejsce - 4 tys. EUR, a za trzecie miejsce - 2 tys. EUR. Poza tym laureaci zaproszeni zostaną na osobiste spotkanie z Kasperem Rorstedem, dyrektorem generalnym firmy Henkel.

Studenci zainteresowani konkursem mogą uzyskać wstępne informacje na jego temat pod adresem www.henkelchallenge.com, a także w serwisie Facebook, na stronie www.facebook.com/henkelchallenge. Przedstawiciele Henkel Polska będą także promować konkurs na polskich uczelniach, np. podczas październikowych targów pracy na Politechnice Wrocławskiej (9.10), Uniwersytecie Ekonomicznym (16.10) we Wrocławiu czy na Politechnice Krakowskiej (22.10).

Konkurs „Henkel Innovation Challenge” to jedna z wielu inicjatyw podejmowanych przez firmę w celu nawiązywania osobistych relacji ze studentami na wczesnym etapie ich kariery akademickiej. Henkel utrzymuje kontakty z uczestnikami konkursu również po jego zakończeniu - w ubiegłych latach firma zatrudniła wielu utalentowanych młodych ludzi, którzy wzięli udział we wcześniejszych edycjach.