I etap GMC Poland 2011 zakończony!
„W tym roku odnotowaliśmy rekordową liczbę uczestników Global Management Challenge Poland.” – mówi Paulina Mazur z firmy doradztwa personalnego BIGRAM, organizatora polskich edycji konkursu. – „W pierwszym etapie wystartowało 648 zespołów utworzonych przez reprezentantów firm oraz studentów. Nie ma wątpliwości, iż konkurencja była wyjątkowo silna.”
W symulacji GMC, zespoły (3-5 osób) przyjmują role zarządów wirtualnych przedsiębiorstw. Podejmują decyzje związane ze wszystkimi obszarami działania przedsiębiorstwa. Niewątpliwą zaletą GMC jest możliwość spojrzenia na firmę „z lotu ptaka”. Symulator pokazuje to, jak poszczególne działy organizacji oddziałują na siebie wzajemnie oraz jak działania realizowane w danych obszarach wpływają na wyniki osiągane przez firmę.
Krajowe edycje konkursu odbywają się obecnie w ponad 30 państwach. XII polska edycja rozpoczęła się w listopadzie. Ponad 3000 osób zarejestrowało się do projektu, aby skorzystać z zalet wirtualnego treningu. Podstawowym kryterium oceny była cena akcji osiągnięta na wirtualnej giełdzie. Po dwóch miesiącach rywalizacji z 648 zespołów, do kolejnego etapu awansowało już tylko 162. Dalsza rywalizacja, II etap, rozpocznie się w styczniu. Drużyny zostaną podzielone na mini rynki w obrębie których będą rywalizowały o awans do półfinału, a następnie do finału krajowego. Runda finałowa,
w której weźmie udział osiem najlepszych zespołów odbędzie się w drugiej połowie marca, w formie jednodniowych rozgrywek w Warszawie. Zwycięski zespół będzie reprezentował Polskę na finale światowym, który odbędzie się w kwietniu 2012 w Kijowie. Pozostałe nagrody dla najlepszych zespołów to m. in. studia podyplomowe w Akademii Leona Koźmińskiego, bilety lotnicze TAP Portugal, bestsellery książkowe.
Informacje na temat przebiegu rozgrywek można na bieżąco znaleźć na stronie www.gmcpoland.pl.
Więcej informacji: www.gmcpoland.pl
Organizator w Polsce: BIGRAM Personel Consulting
Patroni Honorowi: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Narodowy Bank Polski
Sponsorzy: Bank Zachodni WBK, Carrefour Polska, Grupa PZU, Polskie Górnictwo Naftowe
i Gazownictwo, Telekomunikacja Polska
Patroni medialni: Brief, Gazeta Bankowa, MBA Manager, Personel i Zarządzanie, Rzeczpospolita
Patroni Internetowi: HRNews.pl, Money.pl, ObserwatorFinansowy.pl
Współpraca: Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, TAP Portugal, StepStone.pl, Students.pl
Partnerzy na uczelniach: Eurostudent, Niezależne Zrzeszenie Studentów