Poniedziałek, 25 września 2017 r.

Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Jesteś w: Start / Wiadomości / Projekty i konkursy / 38 ZESPOŁÓW I JEDEN CEL- MAKAO

38 ZESPOŁÓW I JEDEN CEL- MAKAO

Rywalizacja w konkursie GMC Poland dobiegła do finałowych etapów. Spośród 600 zespołów menedżerskich i studenckich, w Półfinale uczestniczy już tylko 38 najlepszych drużyn. 23 lutego uczestnicy podejmują rywalizację o awans do finałów krajowych i szansę na reprezentowanie Polski na Finałach Światowych w Makao.

Global Management Challenge to największa na świecie symulacja biznesowa, która w formie konkursów on-line odbywa się równolegle w 32 państwach. Polskie edycje programu gromadzą w każdej edycji 2000 uczestników, samych „absolwentów” jest już ponad  18 000. Tegoroczna, rekordowa edycja, zgromadziła ok. 3000 osób, które chciały wziąć udział w rywalizacji. W symulacji, zespoły wcielają się w rolę Zarządów wirtualnych spółek. Ich celem jest przygotowanie strategii rozwoju, a następnie podjęcie niezbędnych decyzji operacyjnych w celu pokonania konkurencji. Kryterium konkursu jest osiągnięta cena akcji na wirtualnej giełdzie.

Ta inicjatywa to świetna zabawa z liczbami. Można uświadomić sobie podczas takiej symulacji, ile zarządy muszą podejmować decyzji i na ile aspektów trzeba zwracać uwagę w procesie zarządzania. Oferowanie możliwości uczestniczenia w takim programie jest formą szkolenia. Uczestnictwo jest też przygodą, ale kiedy się już tę przygodę rozpocznie, to na pewno celem jest osiągnięcie jak najlepszego wyniku a tym samym zwycięstwo- mówi Feliks Bentkowski, Kredyt Bank S.A.

Tegoroczny II etap konkursu był bardzo wyrównany, a sprawa awansów nie była jasna do samego końca. Jednakże, ostatni cykl decyzyjny, wyłonił grupę najlepszych menedżerów wirtualnych spółek. Do rundy półfinałowej awansowali przedstawiciele takich firm jak: Grupa TP, Bank Zachodni WBK, Jeronimo Martins Dystrybucja, Polska Telefonia Cyfrowa. Do następnego etapu awansowały również zespoły studenckie pod patronatem m.in.: Narodowego Banku Polskiego, Giełdy Papierów Wartościowych, Intrum Justitia, TAP Portugal, TV Biznes, Gazety Bankowej, BRIEF, Rzeczpospolitej, Brytyjsko - Polskiej Izby Handlowej oraz Personelu i Zarządzanie, reprezentujące m. in. Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Uniwersytet Warszawski, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu, Szkołę Główną Handlową i Akademię Leona Koźmińskiego.

Runda półfinałowa konkursu GMC Poland 2010 rozpoczyna się 23 lutego. W przeciągu trzech tygodni, zarówno menadżerowie reprezentujący firmy jak i studenci będą musieli podjąć decyzje, które zaważą na pięciu kwartałach działalności ich wirtualnych spółek. Zespoły, którym uda się pozostawić spółkę
w najlepszej kondycji, a jej cena akcji osiągnie najwyższą wartość, awansują do finałów ogólnokrajowych konkursu, które odbędą się w drugiej połowie marca w Warszawie.

Na zwycięzców  tegorocznych finałów konkursu czekają atrakcyjne nagrody m.in. wyjazd na Światowy Finał GMC do azjatyckiegp Makao, studia podyplomowe w Akademii Leona Koźmińskiego oraz bilety lotnicze linii TAP Portugal na Maderę.


Więcej informacji: www.gmcpoland.pl


Organizator w Polsce: BIGRAM Personel Consulting

Patroni Honorowi: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Narodowy Bank Polski

Sponsorzy: Bank Zachodni WBK, Intrum Justitia, Telekomunikacja Polska

Patroni medialni: Rzeczpospolita, Parkiet, Brief, Gazeta Bankowa. Personel i Zarządzanie, TV Biznes

Patroni Internetowi: RP.PL, Bankier.pl, NBPortal.pl

Współpraca: Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, StepStone.pl