II edycja Stypendium z Wyboru – bądź atrakcyjniejszy dla pracodawcy

Ponad 110 tysięcy złotych pozwoli młodym ludziom stać się atrakcyjniejszym pracownikiem. Właśnie wystartowała II edycja Stypendium z Wyboru.

Skończone studia już nie gwarantują pracy. Wymagania pracodawców wciąż rosną, a system nauczania od lat się nie zmienia. - Wyższe wykształcenie nie chroni już przed bezrobociem. W ciągu ostatniego roku kolejne 30 tys. osób po studiach dołączyło do rzeszy bezrobotnych z dyplomem w kieszeni. To skok o blisko 15 proc., podczas gdy średni wzrost bezrobocia wyniósł w 2010 roku nieco ponad 3 procent - pisze GazetaPrawna.pl

Taka sytuacja nie dziwi Jacka Olechowskiego, prezesa MEDIACAP SA, który od początku wspiera Stypendium z Wyboru. Zdaniem prezesa MEDIACAP SA osoby, które się skupiają tylko na studiowaniu są mniej atrakcyjne dla pracodawcy. - Mam trochę sceptyczne podejście do tych, co myślą, że mogą studiować przez pięć lat, a potem dopiero interesować się  światem. Nie wierzę w to, żeby dzisiaj można było na studiach budować taki pakiet kompetencji, który pozwala być dobrym pracownikiem. Dlatego patrzę z entuzjazmem na osoby, które wykazują się własną inicjatywą jeszcze podczas studiów - wyjaśnia prezes MEDIACAP SA.

Zastrzyk pieniężny i droga do kariery otwarta…

Na obecną sytuacje na rynku postanowiła zareagować Fundacja Absolvent.pl. Tworząc tym samym program Stypendium z Wyboru, który pozwala studentom i absolwentom (do roku po ukończeniu studiów) podnosić kwalifikacje zawodowe. - Zauważyliśmy, że młodzi ludzie często chcą się rozwijać, a nie mają na to pieniędzy. Nie każdego stać na wyjazdy naukowe za granicę, czy też kursy językowe. Chcąc to zamienić postanowiliśmy stworzyć program stypendialny, który finansuje marzenia młodych ludzi - wyjaśnia Kasia Godlewska, prezes Fundacji Absolvent.pl. - Już po pierwszej edycji nasze działania zostały zweryfikowane przez liczbę uczestników. O swój rozwój postanowiło zawalczyć prawie 400 studentów i absolwentów z całej Polski. To nas utwierdziło w przekonaniu, że pomagamy tym ludziom. Chcąc wspierać ich dalej pomyśleliśmy o kolejnej edycji - dodaje Dominik Wiegand, członek zarządu Fundacji Absolvent.pl.

Jesienna edycja Stypendium z Wyboru już wystartowała

Fundacja Absolvent.pl właśnie dziś (17 października) wystartowała z II edycją programu Stypendium z Wyboru. Program potrwa do 22 stycznia 2012 roku i został podzielony na dwa etapy: fazę spływania aplikacji oraz demokratyczne, otwarte głosowanie przez Internautów. 

Marzenia warte nawet 5 tysięcy złotych

Projekt Stypendium z Wyboru pozwala spełniać marzenia związane z edukacją, rozwojem kariery. Uczestnicy mogą  zdobyć nawet 5 tysięcy złotych. - Wystarczy złożyć pracę aplikacyjną w formie, na przykład  filmiku, nagrania, prezentacji slajdów, czy tekstu - wyjaśnia Kasia Godlewska, prezes Fundacji Absolvent.pl.  - Nie trzeba mieć dobrych ocen podczas studiów, nie są też ważne dochody. Tu liczy się kreatywność i chęć zawalczenia o swoje marzenia - dodaje Dominik Wiegand, członek zarządu Fundacji Absolvent.pl.

A jak należy walczyć o swoje marzenia? Trzeba zdobyć sympatię Internautów, bo to oni decydują, kto zdobędzie stypendium. Agnieszka Skotnicka, laureatka I edycji podkreśla, że o głosy trzeba się starać. - Wysyłałam maile do znajomych, założyłam wydarzenie na Facebooku, chodziłam po akademikach i zachęcałam do oddania głosów na mnie - wyjaśnia Agnieszka, laureatka I edycji.

W poprzedniej edycji na wszystkich uczestników oddano ponad 100.000 głosów!

Praktyki w Turcji….12 marzeń spełnionych

Podczas pierwszej edycji Fundacja Absolvent.pl spełniła 12 marzeń - Były one rożne, wśród nich były wyjazdy naukowe, praktyki za granicą, sprzęt elektroniczny - mówi Kasia Godlewska, prezes Fundacji Absolvent.pl.

Swoje marzenie spełniła Zuzanna Kapsa, która dostała się na praktyki studenckie do Turcji. I choć wiadomość ucieszyła studentkę farmacji to okazało się, że brak pieniędzy nie pozwala jej na taki wyjazd. - To była dla mnie ogromna szansa na rozwój, dlatego nie chciałam jej zmarnować. Wtedy z pomocą przyszła moja koleżanka, która opowiedziała mi o Stypendium z Wyboru. Postanowiłam zrobić prezentację i wziąć udział w projekcie. I udało się, dostałam półtora tysiąca złotych - wyjaśnia laureatka I edycji.

Studentka farmacji wyjazd do Ankary i pracę w aptece szpitalnej wspomina z uśmiechem na twarzy. Zuzia przekonuje nas, że nawet wykupiona wycieczka z biurem podróży nie zapewniłaby jej takich wrażeń. - Tego wszystkiego nie da się opisać. Nie tylko zdobyłam wiedzę praktyczną, którą bardzo chciałabym wykorzystać w przyszłości w Polsce, ale także nauczyłam się języka obcego, poznałam ludzi z całego świata. W takich praktykach uczestniczyły osoby różnej narodowości, zarówno z Europy, dalekiej Azji, a nawet Afryki - opowiada Zuzia. - Laureaci naprawdę doceniają swoje stypendia. Chwalą się nam swoim zdjęciami z podróży, czy też nowymi dokonaniami. To miłe uczucie, kiedy ma się świadomość, że dołożyło się cegiełkę do rozwoju tych młodych ludzi - cieszy się Kasia Godlewska, prezes Fundacji Absolvent.pl.

Mecenasi - zastrzyk finansowy dla Stypendium z Wyboru

Takich marzeń jednak nie udałoby się spełnić bez Mecenasów, którzy finansują cele młodych i ambitnych ludzi. W tym roku Fundacja Absolvent.pl zachęciła aż 25 firm do wsparcia programu Stypendium z Wyboru. - To o szesnaście więcej niż w pierwszej edycji. Jednak to niejedyny rekord jaki osiągnęliśmy w tej edycji. Pula zebranych pieniędzy to ponad 100 tysięcy złotych - mówi z dumą Kasia Godlewska, prezes Fundacji Absolvent.pl.

Młode talenty w tym roku zdecydowała się wpierać m.in. firma Ernst & Young. - Zawsze aktywnie wspieraliśmy wszelkie inicjatywy skierowane do studentów. Jesteśmy przekonani, że udział w tym projekcie przyniesie przede wszystkim korzyści młodym ludziom, ale również będzie ciekawym i innowacyjnym działaniem w ramach naszej strategii Employer Brandingowej. - wyjaśnia Anna Woźniak, Recruiting Manager/Human Resources z Ernst & Young. - Z ogromnym zainteresowaniem przyglądaliśmy się ubiegłorocznej edycji Stypendium z Wyboru. Przygotowane przez studentów i absolwentów prace aplikacyjne, filmiki oraz prezentacje były inspirujące i bardzo kreatywne. Przekonało nas też duże zaangażowanie tych młodych ludzi i pasja, z jaką podchodzili do przygotowania tych prac. W Ernst & Young wysoko cenimy takie podejście do pracy - dodaje Anna Woźniak.

Stypendium z Wyboru rozwija się

Stypendium z Wyboru to ciągłe rozwijanie się i stawianie sobie wyzwań. W pierwszej edycji można było brać udział tylko pojedynczo. W drugiej można startować już w grupach, maksymalnie 5 osobowych. Zarówno osoby indywidualne, jak i grupy mogą wywalczyć od tysiąca do pięciu tysięcy złotych.

Stypendium w datach

Stypendium z Wyboru wystartowało 17 października 2011 i potrwa do 22 stycznia 2012. Lista laureatów zostanie podana 26 stycznia 2012. Konkurs stypendialny podzielony został na dwie fazy: składania aplikacji (17 października 2011 - 11 grudnia 2011) i fazę głosowania (19 grudnia 2011 - 22 stycznia 2012) - chętni mogą zagłosować raz na każdą z prac, przyznając jej od 1 do 5 gwiazdek. Stypendium otrzymają te osoby/zespoły, które zdobędą najwyższe i najwięcej głosów. Im większa kwota, o którą ubiegał się kandydat/zespół, tym trudniej będzie zdobyć stypendium.

Stypendium w liczbach:

  • W pierwszej edycji było ponad 40 tysięcy złotych. Teraz do rozdania jest ponad 110 tysięcy złotych!
  • 9 Mecenasów podczas pierwszej edycji. II edycję wspiera już 25 Mecenasów.
  • Prawie 400 kandydatów podczas I edycji. Mamy nadzieję, że w II edycji pobijemy rekord i przyciągniemy jeszcze więcej zdolnych ludzi.
  • 12 marzeń spełnionych podczas I edycji, teraz pula zebranych pieniędzy pozwoli Fundacji Absolvent.pl zrealizować znacznie więcej ambitnych marzeń.
  • W I edycji można było startować tylko indywidualnie. W II edycji można również w grupach (maksymalnie 5 osobowych).

Więcej informacji: www.stypendiumzwyboru.pl

Mecenasi II edycji Stypendium z Wyboru: Polska Rada Biznesu, T-Mobile, Budimex, Grupa Allegro, Ernst&Young, Antal International, Levi’s, MDDP, Jeronimo Martins, TVN, Bank BPH, jPalio, Ciech, Panasonic, Outsourcing Experts, MEDIACAP SA, PZU, Falck Medycyna, Microsoft, Sklepy Komfort, ADP, Grupa Eurocash, Holicon, Imperial Tobacco Polska, Sodexo.

Patroni Medialni: Puls Biznesu, Wirtualna Polska, Wprost.