Poniedziałek, 20 listopada 2017 r.

Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Jesteś w: Start / Artykuły / Psychologia pracy / Najczęściej popełniane gafy w pracy

Najczęściej popełniane gafy w pracy

Wysoka kultura osobista i nienaganne maniery są bardzo cenione w życiu zawodowym. Czasem zdarzają się jednak żenujące wpadki w miejscu pracy. Eksperci monsterpolska.pl wytypowali kilka najczęściej powtarzających się nieporozumień i gaf.

Zły e-mailmnstrpl

Najwięcej pomyłek zdarza się w komunikacji e-mailowej. Zarówno wiadomość wysłana w przypływie emocji, jak i mail do niewłaściwego adresata mogą pokrzyżować plany biznesowe, czy relacje z partnerami zawodowymi lub klientami.

„Każdemu zdarzają się tego typu wpadki. Dlatego przed każdym wysłaniem maila warto dokładnie przyjrzeć się czy jest on poprawnie zredagowany i zaadresowany” – radzi Małgorzata Majewska, ekspert monsterpolska.pl. 

Jeśli chcemy kogoś skrytykować lub poplotkować na jego temat ze współpracownikami, nie róbmy tego drogą mailową. Nigdy nie wiemy, kto monitoruje nasze wiadomości. Kierujmy się kluczową zasadą – nie piszmy tego, czego nie chcielibyśmy upublicznić.

Podsłuchane plotki

Pracownicy często rozmawiają między sobą na temat szefa oraz spraw firmowych, z których nie są zadowoleni. Zdarza się, że zespół przekonany, iż przełożonego nie ma już w biurze, żartuje sobie na jego temat lub narzeka, po czym okazuje się, że pracodawca słyszał całą rozmowę. „Taka wpadka może skończyć się nawet zwolnieniem. Dlatego najlepiej nie poruszać tego typu tematów. Uwagi najlepiej zachowajmy dla siebie, a jeśli chcemy się nimi z kimś podzielić, pod żadnym pozorem nie róbmy tego w miejscu pracy” – radzi ekspert monsterpolska.pl. 

Romansowanie w pracy

Wielu pracowników naraziło się na nieprzyjemności, kiedy zostali przyłapani w intymnej sytuacji z kolegą lub koleżanką z pracy. Niezależnie od tego, czy jest to zbyt bliska integracja na pracowniczej imprezie wywołana nadmierną ilością alkoholu czy też romansowanie w biurze po godzinach, istnieje spore prawdopodobieństwo, że współpracownicy dowiedzą się o romansie.

Jeśli nie możemy oprzeć się urokowi koleżanki bądź kolegi, znajdźmy bardziej ustronne miejsce. A najlepiej zastosujmy prostą  zasadę -  życie osobiste zostawiajmy poza pracą.

Drzemka w pracy

Każdemu z nas zdarzają się nieprzespane noce, po których wstanie z łóżka wydaje się niemożliwe. Dzień w pracy dłuży się i nie potrafimy skupić się na obowiązkach zawodowych. Pracownicy często postanawiają rozwiązać ten problem ucinając sobie drzemkę w pracy, myśląc, że szef jest zbyt zajęty lub nie ma go w biurze. Problem pojawia się, kiedy zostaniemy przyłapani. W niektórych przypadkach może to spowodować utratę stanowiska.

Najlepszym sposobem na senność w pracy jest mocna kawa. Kiedy wstając rano, spodziewamy się trudnego dnia, weźmy do pracy słuchawki i włączmy sobie energetyczną muzykę. Dobrym rozwiązaniem jest także świeże powietrze. Podczas przerwy wyjdźmy na spacer.

Nieodpowiedni strój

Niezależnie od tego, czy w firmie obowiązują surowe zasady dotyczące stroju, wiele osób spotkało się z uwagami związanymi z niestosownym ubiorem. Najczęstszymi wpadkami jest wystająca ze spodni bielizna, przepocona koszula lub zbyt duży dekolt. By uniknąć kłopotów, najlepiej zrezygnować ze zbyt ekstrawaganckich i niewygodnych strojów w pracy.   

Źródło: www.monsterpolska.pl