Studenci zarządzają samodzielnie firmami.

W poniedziałek, 8 listopada uczestnicy konkursu Global Management Challenge 2010 rozpoczynają pierwszy etap rozgrywek wirtualnych przedsiębiorstw. Rekordowa liczba 600 zespołów sprawia, że GMC jest największą w Polsce symulacją biznesową, która pozwala na naukę zarządzania w praktyce.

W programie, zespoły (3-5 osób) złożone ze studentów oraz reprezentantów firm przyjmują obowiązki menedżerów zarządzających w międzynarodowych przedsiębiorstwach. Ich zadaniem jest strategiczny rozwój wszystkich obszarów firmy oraz zdobycie jak największych udziałów rynkowych. Uczestniczące zespoły są podzielone na grupy w obrębie, których przebiega rywalizacja. Gra jest interaktywna, ponieważ na wyniki poszczególnych wirtualnych firm wpływają nie tylko ich własne decyzje, ale również działania konkurentów. Jedynym kryterium konkursu jest cena akcji osiągnięta na wirtualnej giełdzie.

Konkurs składa się z dwóch etapów i rundy półfinałowej (rozgrywane on-line) oraz z finału krajowego (spotkanie sześciu najlepszych zespołów w Warszawie).

Projekt Global Management Challenge jest konkursem międzynarodowym, obecnym w 32 państwach. Zwycięskie drużyny poszczególnych krajowych edycji co roku startują w finałach światowych.

GMC 2010 jest już jedenastą polską odsłoną konkursu. Każda kolejna edycja spotyka się z coraz większym zainteresowaniem studentów. Zgłaszają się do nas studenci blisko 100 polskich ośrodków. W tym roku najliczniej reprezentowany jest Uniwersytet Warszawski i Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie. – mówi Paulina Mazur, Organizator polskich edycji GMC. – Projekt stwarza studentom wyjątkową możliwość praktycznego wykorzystania wiedzy zdobytej podczas studiów. Uczestnicy mogą sprawdzić, nie ponosząc realnego ryzyka, w jaki sposób przyjęta strategia przekłada się na wyniki finansowe firmy.

Poza walorami edukacyjnymi, zespoły mają szansę zdobyć w konkursie atrakcyjne nagrody. Zwycięska drużyna będzie reprezentować Polskę na finale światowym, który odbędzie się w kwietniu 2011 w Makao. Na najlepsze zespoły czekają również m. in. studia podyplomowe w Akademii Leona Koźmińskiego, bilety lotnicze na Maderę, bestsellery o tematyce biznesowej.

Dzięki wsparciu sponsorów, studenci startują w konkursie GMC bezpłatnie. Zaangażowanie firm stwarza dodatkowo możliwość nawiązania kontaktu z potencjalnymi atrakcyjnymi pracodawcami. W tegorocznej edycji, drużyny uczelniane startują w przedsięwzięciu dzięki wsparciu takich firm jak m. in. Telekomunikacja Polska, Bank Zachodni WBK, Intrum Justitia, TAP Portugal, Delphia Yachts, Jeronimo Martins Dystrybucja, Grupa Saint-Gobain.  

Więcej informacji: www.gmcpoland.pl

Organizator w Polsce: BIGRAM Personel Consulting

Patroni Honorowi: Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie, Narodowy Bank Polski

Sponsorzy: Telekomunikacja Polska, Bank Zachodni WBK, Intrum Justitia

Patroni medialni: Rzeczpospolita, Parkiet, Brief, Gazeta Bankowa, Personel i Zarządzanie, TV Biznes

Patroni Internetowi: RP.PL, Bankier.pl, NBPortal.pl, qpracy.pl

Współpraca: Brytyjsko-Polska Izba Handlowa, StepStone.pl

Partnerzy na uczelniach: students.pl, Niezależne Zrzeszenie Studentów, Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości