Czwartek, 21 listopada 2019 r.

Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Sections

Personal tools

Jesteś w: Start / Artykuły / Rynek pracy

Rynek pracy

HR Business Partnering - CZŁOWIEK w świecie biznesu

HR Business Partner to wciąż nowy byt na mapie stanowisk organizacyjnych. Chcemy go przybliżyć, oswoić, poznać specyfikę pracy i rzucić światło na kompetencje, które warto posiadać obierając tę ścieżkę kariery.

Warszawa wie, jak zorganizować interesujące praktyki

Chcąc uniknąć przypadkowości w wyborze pracy po skończeniu studiów, studenci decydują się na odbycie praktyk. Urząd m.st. Warszawy dał taką szansę i pokazał, że praca urzędnika i to jeszcze w tak trudnych zagadnieniach jak zarządzanie finansami może być ciekawa i interesująca.

Karierę warto rozpocząć już na studiach

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego każdego roku na rynek pracy wchodzi około 500 tysięcy absolwentów szkół wyższych. Pracodawcy i rekruterzy zgodnie stwierdzają, że Ci, którzy wykazywali się inicjatywą podczas studiów, nie mają problemów ze znalezieniem posady.

Umiejętności potrzebne na rynku pracy należy kształtować już w edukacji wczesnoszkolnej

Pracodawcy oczekują, że osoba wchodząca na rynek pracy, obok odpowiedniego wykształcenia, będzie posiadać podstawowe kompetencje miękkie. Według raportu Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie aż 32% firm za podstawowe kryterium wyboru pracownika stawia kompetencje osobowe i interpersonalne. Na drugim miejscu (25% wskazań) plasuje się przygotowanie merytoryczne – akademickie i intelektualne. Poszukiwane są takie cechy oraz umiejętności jak komunikatywność, dobra organizacja czasu, zaangażowanie i chęć ciągłego rozwoju. Czy można stymulować ich rozwój już we wczesnej edukacji – podstawowej i gimnazjalnej?

Czy warto być poliglotą?

Jak w 2013 r. znajomość języków wpływała na zarobki? Najnowsze Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń (OBW) potwierdza trend znany od lat – osoby biegle posługujące się co najmniej jednym językiem obcym są atrakcyjniejsze na rynku pracy i zarabiają więcej. Co na to szkoły językowe?

Kiedy odmówić przyjęcia oferty pracy?

Aktualna sytuacja na rynku pracy sprawia, że zazwyczaj na jedno ogłoszenie w sprawie posady ubiega się wielu kandydatów. Im większa konkurencja, tym większa radość z otrzymanego stanowiska. Eksperci monsterpolska.pl zwracają jednak uwagę, by podczas rekrutacji baczniej przyglądać się oferowanej pracy, bowiem w niektórych przypadkach należy powiedzieć rekruterowi „Nie, dziękuję”.

W branży ubezpieczeniowej praca głównie dla specjalistów

Z analizy ogłoszeń o pracę w ubezpieczeniach, zamieszczanych na portalu monsterpolska.pl, wynika, że pracodawcy najchętniej zatrudniają specjalistów. 16% ofert w branży dotyczyło tego typu stanowisk.

Kultura organizacyjna

Nowoczesne przedsiębiorstwa nie wyobrażają sobie dzisiaj swojego funkcjonowania bez kultury organizacyjnej. Jest ona dla nich czymś oczywistym, integralną częścią strategii zarządzania. Praktycy oraz teoretycy zajmujący się zarządzaniem postrzegają kulturę organizacyjną jako „żywy” komponent firmy. Jest ona dla wielu „duszą” organizacji, stanowi o jej „osobowości”, jest niczym filtr, przez który przepuszczane są wszelkie inicjatywy i działania w niej podejmowane.

Kto znajdzie pracę w 2010 roku?

Kryzys gospodarczy oraz kłopoty z zatrudnieniem teoretycznie mamy już za sobą. A przynajmniej ich przejawy, które najdotkliwiej odczuli wszyscy pracownicy, czyli liczne zwolnienia i redukowanie kosztów. Czy w takim razie na 2010 rok powinniśmy spoglądać z nadzieją na lepszą pracę i wyższe zarobki? Niestety nie ma na to jednoznacznej odpowiedzi.