Niedziela, 22 września 2019 r.

Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Sections

Personal tools

Jesteś w: Start / Artykuły / Psychologia pracy

Psychologia pracy

W tym dziale znajdziesz artykuły dotyczące psychologii pracy.

Odejść z pracy i zachować dobre relacje – to możliwe!

Zdecydowałeś się na zmianę i przyjąłeś ofertę nowej pracy? To ekscytujący moment, ale w praktyce wielu z nas stresuje wręczenie wypowiedznia naszemu obecnemu pracodawcy. Ważne, aby odpowiednio to zrobić i nie spalić za sobą mostów. Świat jest mały, powiedzenie to jest bardzo prawdziwe również w kwestiach zawodowych. Kręgi zawodowe, w których funkcjonujemy, zazębiają się ze sobą, a tego typu informacje szybko się rozchodzą. Może się okazać, że opinia o Tobie wyprzedzi Ciebie samego w nowej pracy. Radzimy, jak przejść przez ten proces i ochronić swoją reputację.

Skuteczność, nie szczerość

Jak uspokajać emocje w pracy radzi nam Leszek Mellibruda, psycholog biznesu, Active Business Mind

Być za pan brat z uciekającym czasem

Choćbyśmy nie wiem jak się starali, to i tak czas zawsze płynie w tym samym kierunku, niezależnie od naszej woli. A każda chwila mija już bezpowrotnie. Czasu nie zatrzymamy, nie cofniemy, nie zmienimy też jego biegu, ale za to zawsze możemy się tak zorganizować, żeby zyskać więcej w krótszym czasie.

Prezenty w sytuacjach biznesowych

Obdarowywanie świątecznymi upominkami w biznesie stało się swego rodzaju tradycją. Odpowiednio dobrany podarunek, wręczany ważnym klientom lub partnerom biznesowym, jest formą podziękowania za współpracę oraz szansą na ocieplenie relacji. Warto jednak zapoznać się z podstawowymi zasadami prezentowego savoir-vivre obowiązującego w biznesie, aby nie popełnić faux pas.

Gdy brakuje motywacji

Czasem zdolny, pracowity i mający doskonałe wyniki pracownik zaczyna gorzej wykonywać swoje obowiązki. Powodem może być spadek motywacji do pracy. Eksperci monsterpolska.pl wskazują, jakie czynniki mogą wpływać na zniechęcenie pracownika oraz podpowiadają jak sobie z tym problemem poradzić.

Najczęściej popełniane gafy w pracy

Wysoka kultura osobista i nienaganne maniery są bardzo cenione w życiu zawodowym. Czasem zdarzają się jednak żenujące wpadki w miejscu pracy. Eksperci monsterpolska.pl wytypowali kilka najczęściej powtarzających się nieporozumień i gaf.

O polityce w pracy

Polityka zawsze jest drażliwym tematem rozmów, niezależnie od tego czy dyskutujemy w gronie rodzinnym, przyjaciół, czy kolegów z pracy. Jednak w biurze, w trosce o atmosferę pracy, powinniśmy szczególnie zwracać uwagę na tematykę rozmów. Konflikt poglądów może wywołać poważną kłótnię między współpracownikami.