Środa, 20 września 2017 r.

Przejdź na skróty do treści. | Przejdź do nawigacji

Jesteś w: Start / Wiadomości / Praca / Centra Usług Wspólnych rekrutują coraz więcej

Centra Usług Wspólnych rekrutują coraz więcej

W kwietniu, wśród ofert pracy na portalu kariery monsterpolska.pl, najwięcej było tych dla specjalistów z branży IT. Na drugim miejscu uplasował się sektor finansowy. Podium zamyka branża sprzedażowa. W porównaniu do marca tego roku, ofert pracy było więcej - ich liczba wzrosła niemal o 1/3.

Najwięcej pracowników poszukują Centra Usług Wspólnych, które opublikowały 26% wszystkich ogłoszeń na portalu monsterpolska.pl w kwietniu. Centra te rekrutują pracowników przede wszystkim do działów: IT/Inżynieria (49%), Finanse i Księgowość (21%), Obsługa Klienta (11%) i HR (7%). Dane te pozwalają prognozować dalszy dynamiczny rozwój Centrów Usług Wspólnych. Od kandydatów do pracy w nich wymaga się przede wszystkich znajomości języków obcych - nie tylko angielskiego, ale i tych niszowych, jak np. japońskiego czy norweskiego - komentuje Małgorzata Majewska, ekspert Monsterpolska.pl.

IT nadal świetnie prosperuje
Niemal połowę wszystkich ofert pracy (47%), opublikowanych na portalu monsterpolska.pl w ubiegłym miesiącu, stanowiły ogłoszenia skierowane do specjalistów z branży IT. Nieodłącznymi wymaganiami, stawianymi kandydatom, są ukończenie kierunkowych studiów oraz posiadanie doświadczenia zawodowego. Poza niezbędnym językiem angielskim, pracownicy nowych technologii powinni mieć znajomość podstawowych języków programowania, a także wyróżniać się odpowiednimi kompetencjami miękkimi. Wśród najczęściej wymienianych znalazły się: doskonała praca zespołowa, otwartość, zaangażowanie i łatwość nawiązywania kontaktów.

Finansiści i handlowcy też poszukiwani
W kwietniu 2013 r., 12% ofert pracy stanowiły informacje o wakatach dla pracowników z branży finansowej. Aplikujący kandydaci powinni wykazać się wykształceniem ekonomicznym oraz doświadczeniem na podobnym stanowisku. Od potencjalnych pracowników oczekiwano także znajomości języków obcych: angielskiego, niemieckiego, francuskiego oraz włoskiego. Wśród najczęściej powtarzających się wymagań w stosunku do kandydatów wymieniano również umiejętności interpersonalne, które są podstawą pracy z klientem oraz współpracownikami.
Niewiele mniejszą, niż branża finansowa, popularnością cieszył się w minionym miesiącu sektor sprzedaży - co 10 oferta pracy pochodziła właśnie z niego. Poszukiwano pracowników zarówno na niższe stanowiska, jak i na kierownicze posady. Wymagania w stosunku do kandydatów były różne - od obowiązku posiadania kilkuletniego doświadczenia, do legitymowania się zapałem do pracy - komentuje Małgorzata Majewska. Jeśli zaś chodzi o języki obce, to w tej branży ceni się przede wszystkim język angielski. Nawet na wyższych stanowiskach zazwyczaj wystarcza komunikatywna znajomość tego języka.

 źródło: monsterpolska.pl